31 Temmuz 2015 Cuma


Hadi Hediyemizi Kendimiz Hazılayalım


      
  
       Geçenlerde bir arkadaşımın bebek mevlüdü vardı. Arkadaşlar arasında bir şeyler almaya karar verdik. Sonradan düşündüm hem arkadaşlarıma katılayım hemde ben özel birşeyler yapayım. Emeğim olan...

       Bende bu süslü kurabiyelerden yaptım. Kurabiye hamurunun tarifini internetten aldım bir kaç deneme yaptım. Bir kaç malzeme ekledim. Bir kaç tanesini azalttım. Yani damak zevkime göre ayarladım. Arkadaşımın da hoşlanacağını düşündüm. İnşallah da düşündüğüm gibi olmuştur. Hamuru yoğurup biraz buzdolabında dinlendirdikten sonra merdane ile açtım kalıp ile şekil veridim.



       Sonra tepsiye yerleştirdim. Ve fırında 180 derecede üstü çok hafif sararıncaya kadar pişirdim. Burda fırından fırına fark var. Isı ayarları değişik olabilir.   Eğer mutfakta yemek yapmayı seviyorsanız ve sürekli mutfakta iseniz yada yemek ihtiyacını ortalama düzeyde karşılayacak kadar mutfakta kalıyorsanız. İster istemez mutfağa ait küçük küçük püf noktalarını bilirsiniz. Ne kadar çok güvenilir birinin tarifini yaparsanız yapın bazen istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz. O yüzden asıl gün gelmeden bir kaç deneme yapılması gerekir.




       Alttaki resimde pişip pişmediği bile belli değil. İşte anlatmaya çalıştığım böyle bir sarılık.
 


       Sonra üstünü şeker hamuru ile kapladım. Şeker hamurunu internetten de şipariş verebilirsiniz. Ama ben hiç internette alışveriş yapmadım. Güvenemiyorum o yüzden gözümle görerek alabileceğim bir yerden almak istiyorum derseniz. Nikah şekeri, yaş günü vs malzemelerinin satıldığı yerlerde vardır. Eğer internetten değil de bu tip yerlerden alırsanız muhtemelen onların seçtiği renklerin içinden tercih etmek zorunda kalacaksınız. Çünkü buralarda renk seçeneği kısıtlı. Şeker hamurundan gerektiği kadar koparıp elimin sıcaklığından yararlanarak yumuşattıktan sonra merdane ile açtım. Yalnız etrafta olan ya da giydiklerimizden kaynaklanan tozları kendine çekiyor. Yaparken çok dikkatli olunmalı. Bi de eğer kalıpla kestikten sonra beklenecekse nişasta içinde üstü kapalı bir durumda bekletilmelidir. Kalıplarla kurabiyelerimizi üzerini kaplaması şartıyla istediğimiz şekilde kestim. Kalın bir şerbet hazırlıyoruz. Fırça ile hem şeker hamurunun hemde kurabiyenin üzerine sürdüm yapışması için.


       Hamur kalıplarını parti malzemelerinin de satıldığı yerlerden alabilirsiniz. Kurabiyelerin üzerinde görünen gri bonuklarda yenebilir onlarda tabiki böyle bir yerde bulunabilir. Ambalaj kağıdı yani poşeti aynı dükkandan almak isterseniz olmayabilir ambalaj malzemeleri satılan yerlerde vardır. Ben ordan aldım. Kurdela ve nazar boncuğunu parti malzemeleri satılan yerlerden ya da takı malzemeleri satılan yerlerden alınabilir. 


       Bugünlük bu kadar şimdilik hoşçakalın.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails