6 Eylül 2015 Pazar

Kumboncuktan Kolyeye Agraf Ekleme

       Aslında bugünlerde çok üzgünüm. Haberlerden dolayı. Bir yandan şehit haberleri. Bir yandan mülteciler. Bir yandan onların fiilleriyle haykırdıkları "yaşamak istiyoruz" diye haykırışlarını duymak istemeyen gelişmiş devletlerin onlara karşı kör ve sağırmış gibi duruşları. Ülkemde yangın yerine dönmeye başladı. Hani her fırsatta dünyanın her yerinden  "dünyada barış istiyoruz" diye edilen dualar... Acaba isteğimizde samimi değilmiyiz.? Yoksa tüm bunlar dostlar alışverişte görsün diye mi?

       Bugün kafamı kumdan çıkarmak istemiyorum. Ne kadar zorlasam da olmuyor. Elimden de bir şey gelmiyor. 

       Bugün evden dışarı çıkmadım. Daha önce karşılaştığım bir iş arkadaşıma rastlamıştım. Elinde ilk defa kum boncuktan yaptığı takısı vardı. Ona agraf taktırmak istiyordu. Aynı dükkanda bende başka bir kum boncuktan yapılan anahtarlığı incelerken karşılaştık. Hemen yüzünde kocaman güzel gülüşü ile halleştik. Ciddi bir şey konuşsak bile gülüşü yüzünden eksik olmaz. 

      Mesleklerimiz birlikte çalışmaya pek elverişli olmamasına rağmen "Ayşe'nin mesleği şu olsaydı ona benimle çalışması için teklif ederdim" dediğinde duygularımızın karşılıklı olduğunu anlamıştım. Eğer isterse ona agraf takabileceğimi söyledim. "Sende bana nasıl yaptığını öğretirsin olur mu?"Yüzünde yine o gülüşü ile birlikte "olur" dedi.
  


      Bugünümü takısına ayırdım


       Takının ilk hali böyle. Böylesi bir agrafla kullanılabilir ama ben birazcık değiştirmek istedim. Aslında Takı Tasarım benim hobim. Hep amatör olarak ilgilendim. Kitaplar aldım. Fikir edinmek için. İtiraf etmeliyim ki biraz pahalı bir hobi...


       Beady Home'u ilk bir gazetede kupon karşılığı verildiğini gördüm. Gazete eski tarihli bir gazeteydi. Yani çoktan kampanyası bitmişti. Bende telefonunu buldum. Nasıl edinebilirim diye. Yalova'da bir yeri söylediler. Ama orda bulamayabileceğimi de eklediler. Ben yine de şansımı denedim. Ve bu seti aldım. Setin 3 şekli vardı. Birincisi kaç kitapçıktan oluştuğunu unuttum şuan. Bendeki 12'li olan. Çok memnunum. Böyle dergileri var nasıl yapılacağını anlatan. Ve 12 tane takı yapabilmek için numune malzemeler var. Nasıl yapıldığını anlatan cd'ler var. Ve takı yaparken kullanacağın tüm malzemeler (pense, kargaburun,kesgi, telkıvırma aparatları vb) de aynı paketin içinde var. Hani hobi olarak bakmasam iş olarak baksam orta derce de bir takı tasarımcı olabilirim. Orta derece diyorum çünkü her işte olduğu gibi bu işte derya deniz öğrenilecek çok şey var. Sonra sürekli pratik yapmak gerek. Tahtakale Takı Sanatı kitabı da kitapçıları öylesine (kırtasiyeler kitapçılar çok hoşuma gidiyor. Sürekli gider gezerim yeni bir şey çıkmış mı? Çıkmışsa işime yarar mı?  Özellikle kırtasiye malzemeleri ile ilgili. Bir kalem almak bile beni çok mutlu ediyor. Yeni kitap çıkmış mı? Neyle ilgili. Falan filan..) kırtasiyeleri gezerken gördüm ve aldım. Bir daha bulamayabilirim diye... Hakikatten de bulamadım da..



       Daha ilk elime aldığımda renginden dolayı lale eklense güzel olur diye içimden geçirdim. Bu rengi görünce İstanbul, İstanbul deyince lale gelir aklıma. Bir de agraf metal olacağı için biraz ilgisiz kalabilir diye de eklemek istedim. Bir de minik minik kurdela yapsam mı  diye düşündüm. 


       Agrafı mıknatıslı seçtim. Mıknatısın gücü çok kuvvetli. Hani kullanılacağı zaman birbirine geçirmek için uğraşılmasına gerek yok. İki tane kolyenin ucuna takmak için aparat da var. Görüntüsünü daha da güzelleştirmek için :) El emeği her türlü çok güzel.


         Minik kurdelaları da bu şekilde yaptıktan sonra şimdi sıra nasıl yapılabileceği hakkında fikir yürütmeye geldi.

       Aslından ilk böyle düşündüm. Sonra vazgeçtim. Neden mi? Üst kısmı çok boş göründü gözüme.

 Sonra bu şekilde yapmaya karar verdim. Bu şekli benim daha çok hoşuma gitti. Aslında kolye sahibinin fikri daha önemli. Çok ta merak ediyorum nasıl karşılayacağını.

Son hali bu şekilde.  Agrafıyla minik kurdela ve lalelerle daha farklı olmuş. Eğer sizde takı tasarımla ilgileniyorsanız size de bir fikir olabilir

Allah (c.c.)'a emanet olun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails