16 Temmuz 2015 Perşembe


Eyüp Sultan Camii. 


       Geçen hafta sonu kız kardeşim, görümcem ve görümcemin eşi ile burdaydık. Çok güzeldi. Fotoğraflardan da belli. Manevi havası da çok güzeldi. Ne zamandır gitmek istiyordum. Kısmet dedikleri şey budur herhelde. Çünkü İstanbul'a sık olmasa da sürekli gidiyorum. Buranın çok yakınlarından da geçiyorum. Ama bir türlü gidememiştim. İşte geçen haftasonu nasip oldu. Burası dış kapısı avluya hem burdan ( Burası B kapısı),



hemde burdan girişi (A kapısı) var. Alttaki resim iç avlusu. Erkeklerin abdest alma yeri. Bayanlar için de abdest alma yeri var.  Çok güzeldi. Çok kalabalıktı. Abdest almak için sıra bekliyorsun.  Dolayısıyla bizde sıra bekledik. Sırada beklerken bir teyze ile karşılaştık. Teyze caminin içinde etek ve başörtüsü olduğunu söyledi. Çok ince bir düşünce idi. Gelip kıyafet yönünden durumu müsait olmayan fakat namaz kılıp dua etmek isteyenler için düşünülmüş çok ince bir davranış bence. 






       Bunlarda bayanlar bölümünden caminin içten görünüşü. Bu sakin hali. Namaz kılacak kadar bile yer yoktu. Namazdan sonra bu fotoğrafı çekmek için biraz beklemek zorunda kaldık. Rabbime binlerce şükürler olsun ki bana  burda namaz kılıp dua etmek nasip oldu.  Bizler -bir kere gitmiş olsak bile -ve sürekli buraya gelenler ne kadar şanslıyız. Hem tarihi bir yer olması  hemde sahabilerden üstelik Peygamber efendimiz Hz. Muahammed (S.A.V) misafir eden sahabinin mekanını ziyaret etmek gerçekten büyük bir şans.


       Burası en dışarı çıktığımızda bizi bekleyen manzara. Ortam çok güzeldi. Orucumuzu burda açtık. Gece geç saatlere kadar buralardaydık.  Gündüzü ayrı bir güzeldi gecesi ayrı. İlk defa İstanul'a gitmek bu kadar güzel geldi bana. Halbu ki son ana kadar kararsızdım. Ya kötü geçerse diye. Çok şükür öyle  geçmedi. Ertesi sabah erken saatlerde yine buraya geldik kız kardeşimle. Sabah erken saatlerde sakin olur diye düşünmüştüm. O saatlerde bile kafileler geliyordu. Yine çok kalabalıktı. Biraz daha dolaştıktan sonra oturup sadece camiyi ve gelenleri seyretmek geldi içimden. Oturdum da. Nasıl geçtiğini anlamadığım tam iki saatimi bu şekilde geçirmişim. 










       Aslında bu sene ki slogan "Vakit iyilik vaktidir" idi.Herhalde  Ramazan'ın son günleri olması sebebi ile mahyayı değiştirmişler "Zekat malı korur." yapmışlar. Sonuçta mesaj aynı. Paylaşmak yardımlaşmak ve en önemlisi "ben" sınırları içinden çıkıp "biz" sınırını genişletmek. 
    
        İnşallah bir daha ki sefere buraya gelmek için Ramazan'ı beklemeyeceğim. Daha sık gitme mecburiyeti hissediyorum nedense. Nasip olursa arkadaşlarımla da gemek istiyorum. Şimdilik bu kadar hoşçakalın.(Gece çekilen fotoğraf kaliteleri pek iyi değil kusura bakmayın olur mu?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails