30 Mart 2014 Pazar

Kral Begonya


       Bu çiçeği ilk gördüğümde çok beğenmiştim. Ama almadım. Aslında almak ve yetiştirmek aklımın ucundan bile geçmemişti. O zamanlar çiçekleri görerek sevmek yetiyordu bana. Evde hediye edilen Kılıç çiçeği vardı ve yeterliydi. Daha çok çiçek; daha çok bakım, daha çok bakımı ile ilgili düşünmek, daha çok zaman harcamak demekti. Tamam kabul ediyorum Kılıç çiçeğinin her yeni yaprağında her yeni filizinde çok mutlu oluyorum. Buna rağmen sadece Kılıç yeterliydi. Başka çiçek almaya hiç niyetim yoktu.

       Her bu çiçeği gördüğümde ona dokunuyordum. Rengine, kadifemsiliğine, üzerindeki desenlerine bakmak çok hoşuma gidiyordu. Hele her yaprak verişinde gövdesinde oluşan boğumlar -Tıpkı yaşlanan bir kişinin yüzünde oluşan her çizgi gibi- daha çok hoşuma gidiyordu.

       Adına Tiger Begonya deniliyormuş. Bazı yerlerde Kral Begonya... Ben aldığımda daha adını bile bilmiyordum. Çevremde kime sorsam onlarda bilmiyordu.

      Düşüncem değişti ve değişmesi yaklaşık beş yıl aldı diyebilirim. Geçtiğimiz Kasım ayından beri benimde bir Tiger Begonyam var.

       Sadece bir dal yeterliydi bana yetiştirmek için. Alır almaz suya koydum. belli ki yerini çok beğendi hemen kök saldı.


       Sonra toprağa ektim. Toprak olarak bahçe toprağı kullandım. Bahçe toprağının nasıl hazırlandığına bakmak için buradan bakabilirsiniz. Sıcağı ve suyu çok seviyor. Özellike toprağının her yerinin sulanmasına özen gösteriyorum. Hal böyle olunca yeni yapraklar kendini gösteriyor.




       Ektikten sonra yeni yapraklar verdiğini görmek ne kadar beni mutlu etse de bu bağımsızmış gibi görünen yaramaz filiz beni daha çok mutlu etti. :)



       Güneşi de çok seviyor. Özellikle güneşe bakan tarafında daha çok yaprak oluyor. Tıpkı bu resimlerde görüldüğü gibi.




       Bu yüzden belli aralıklarla saksı çevrilmeli ki her yerinden eşit miktarda yaprak gelsin. Çiçekleri çok narin ve zarif. Bana söylenene göre yılda bir kez çiçek açıyormuş, benim ki 4 ayda iki kez çiçek açtı. Bu yönden de beni çok mutlu etti. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails