24 Ağustos 2014 Pazar

Dikenler Tacı (İsa'nın Çalısı)



       Hırdavat ve Mutfak gereçlerinin satıldığı yerler benim çok ilgimi çeker. Bunun nedeni Mutfak gereçleri için öncellikle bayan olmam. Peki hırdavat ne alaka diye düşünebilirsiniz. Ama en önemli nedeni alışkanlık yarattığı için bazı günlük işlerimizin pratik bir yolunu ya da daha estetik görünümlü olanı bilemeyebiliriz. İşte böyle durumlarda en iyi çözüm buralar oluyor.- Bu tür yerler bana insanların nerelerde zorlandıklarını, ne gibi çözüm ürettiklerini ve sonucun ne olduğunu gösterir. Aslında ne kadar ticari bir olsa da ben bu buluşları yapanların diğerlerine hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla yapılmış bir incelik olarak görüyorum. Şu anda kullandığımız her şey bir zamanlar birilerinin düşüncesiydi.- Buraları gezerken bilmediğim herhangi bir araç bulduğumda ne işe yaradığını sormak ve öğrenmek hem bilgi açısından hemde kullanım pratikliği sırasında kazandıracağı zaman açısından beni çok mutlu ediyor. Tabii ki bu yazımda bir hırdavat paraçasından ya da mutfak gerecinden bahsetmeyeceğim.

       Peki neymiş benim bu yazıyı yazmama neden olan? Yolumun üstündeki bu türden bir dükkanın vitrinine baktığımda bu çiçeği görmem. Her gittiğim çiçekçide gözlerim bu çiçeği aradı desem yalan olmaz.Taa ki arkadaşımı ziyarete gidip beni kendi evinde değilde annesinin evinde ağırlamasına dek. Gittim ki ne göreyim. Benim bu çok ilginç ve güzel bulduğum çiçek sehpanın üzerinde. Annesi ile de en az arkadaşımla samimi olduğum kadar samimiydim. Bundan cesaret alarak hemen sorularımı sıraladım. "Nasıl çoğalır? (bu en önemli sorumdu. :)) Güneş, su, açık hava ister mi? Diğer çiçeklerden yetişme açısından farkı var mı? Nasıl toprak kullanmalıyım?" gibi.

       Tabii niyetimi anladı. :) Bir bıçak yardımıyla dalını keserek bana verdi ve " işte bu dalı suya koy. Köklendir ve ek. Bir tane de senin olsun. Evet güneş istiyor ama açık hava olsa da olur olmasa da. Suya da ihtiyacı var ihmale gelmiyor. Toprak olarak dilediğin toprağı seçebilirsin." diyerek hem mutlu etti hem de cesaretlendirdi. 


      Dalı aldım ve söylediği gibi köklendirdim. Yetiştirirken çok bağlandım. Çiçeğin ilginç yapısından dolayı her yeni çiçeği ve yaprağı beni çok heyecanlandırdı. 



       Çiçeklerinin içinden aynı yapıda çiçek vermesi, dikenleri, yapraklarının yapısı hepsi bir bütün olarak çok güzel. Bir de beni -daha önce görmediğim içn- bir sonra ki adımı meraklandırıyor.
  

        Mesela daha önce hiçbir yerde 2. katının daha üstüne çiçek verdiğini görmedim. Şu anda 3. katın çiçeğini verdi hatta 4. katında da filizini verdi.

    


       Benimki görüldüğü üzere pembe ama renk seçeneği çok fazla. (70 den fazla deniyor.)  Bişey daha dikkatimi çekti ki dışardan su püskürtüldüğünde daha bir güzelleşiyor. Hakikatten susuzluğa gelemiyor hemen kendini belli ediyor.

       Bir de....  "Kâinatın mayası muhabbettir." Muhabbetinizi esirgemeyin. :)
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails