10 Ocak 2014 Cuma

BEŞ SEVGİ DİLİ...

      

5 Sevgi Dili



  Bu kitapla tanışmam arkadaşımın sayesinde oldu. Bir sabah işyerine gittiğimde mırıldanıyordu. "Hakikatten her insanın bir sevgi dili varmış. Kitabı okuyunca farkına vardım." Bende "evet" diye onu onaylıyordum. Aradan zaman gecti aynı arkadaşım sohbet ederken tekrar "evli çiftlere bu kitabı hediye etmek lazım" dedi. Bende yine onayladım. Kitabı okuduğumdan değil, öteden beri bildiğim kişilerin farklı algılama şekilleri var, kimi işitsel, kimi dokunsal kimi de görsel olduğu ile ilgiliydi. Aslında benim bildiğim kişilerin öğrenme yötemiymiş. Sevme ve sevilme yöntemi değilmiş. Kitabı doğal olarak çok merak ettim ve istedim. Sağolsun arkadaşım kitabı getirdi. İtiraf etmeliyim ki kitaba başlamam zaman aldı. Kitap çünkü kişisel gelişim kitabıydı ve 5 sevgi dili işte... "Bildiklerimizden farklı ne yazılabilirdi ki..." diye düşünüyordum. Kitabı okuyunca ne kadar yerinde tespitler yaptığını, çözümlerinin ne kadar basit olduğunu ve benim önyargılarımla ne kadar boş yere zaman harcadığımı anladım. (Özellikle önyargıyla kitabı okumayı ertelediğim için pişman oldum.)
      

       Kitaba göre aşk ne kadar büyük olursa olsun sonucu evlilikle bitse dahi en fazla iki yıl sürüyor. Evlendikten sonra evliliği uyumlu ve mutlu bir şekilde sürdürmenin yolu eşimizin sevgi dilini öğrenmekten geçiyor. Yazar bu sevgi dillerini sınıflandırmış basit ve etkili bir uslûp ile once sorunu tanımlamış, örneklendirmiş (gerçek hayatta karşılaştıklarından yararlanarak) sonra nasıl çözülebileceğini adım adım anlatmış. 
       Yazar (Gary Chapman) bunları nereden mi öğrenmiş? Yıllarca evlilik danışmanlığı yapmış olduğu için tecrübelerinden ve gittiği seminerlerden öğrendiklerini kendisi ile birlikte öbür dünyaya götürmek yerine bir kitap ile bu beş sevgi dilini herkese ulaştırmak istemiş.  
       Peki bu dili biz biliyor muyuz? İstatistiklere göre hayır. Yazara göre evliliğin kaçıncı yılında olunursa olunsun eğer eşler hala birbirlerine bir şans daha vermeyi yada elinde gelen her şeyi yaparak vicdanını rahatlatmayı istiyorlarsa bir de bu yöntemi (herkesin bir sevgi dili var her sevgi dili bir yöntem) uygulamalarını tavsiye etmiş. Evliliklerinin sonucu ise yine tecrübelerine dayanarak hiç olmadığı kadar iyi olacağını belirtmiş.
       Aslında kitap okununca kadınların ne istediği neden erkeklerin hep aynı olduğu anlaşılıyor. :)


       Benim için bir sevgi dili seçilecek olsa bunun "Armağan Alma" olmasını isterdim, ayrıntıları okuyunca "Nitelikli Beraberlik" bana daha uygun... :)

Kitaptan bir kaç söz:

       "Nitelikli beraberliğin bir diğer adı birlikteliktir. Fiziksel birlikteliği kastetmiyorum... Birlitelik odaklanmış dikkatle ilgilidir." 
                                                                      Gary Chapman

       "Ricalar sevgiye yön verir, ama talepler sevginin akışını durdurur." 
                                                                                 Gary Chapman 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails